Az egyik legnagyobb sörgyártók, a Heineken és a Carlsberg teljesen különböző piaci tendenciát tapasztaltak. A Heineken a várnál is jobb eladásokat realizált, míg a dán riválisnak betett az ukrán válság.
Az amszterdami Heineken részvényei szépen emelkedtek, miután közzétették, hogy 2009 óta nem látott növekedést értek el a fogyasztásban: 3,1%-kal több sör fogyott az év első felében. A növekedés Európában, a Közel-Keleten, Afrikában és Amerikában volt tapasztalható.
A rivális Carlsberg viszont a profit csökkenését jósolta, mivel bevételeinek egyharmadát az orosz piac adja. Az ukrán válság és az oroszok ellen bevezetett európai szankciók miatt valószínűleg csökkeni fog a profit 2014 őszén.
Az elmúlt években a Carlsbergnek már egyébként is meggyűlt a baja Oroszországgal, mert a kormányzat próbálta visszaszorítani az alkoholfogyasztást. A mostani ukrajnai konfliktus csak rontott a helyzeten: Oroszország korlátozásokat vezet be az európai italokra és élelmiszerekre.
A kelet-európai eladásokban 11%-os visszaesés volt (19,5 millió hektoliterre csökkent) az év első felében, ez 18%-os nettó profitcsökkenést jelentett.
Kelet-Európában a Heinekennek sem ment jól a bolt, ők 2,3%-os visszaesést tapasztaltak. Így ők a jövőben inkább Nyugat-Európára koncentrálnak.
Forrás: telegraph.co.uk