Lehet, hogy Franciaország a borokról híres, de a franciák kétharmada semmit sem tud a borokról egy friss felmérés szerint.
A felmérést a ViaVoice készítette a Terre des Vins magazin számára. A legtöbb kérdés egyszerű volt: "Úgy érzed, hogy jó a tudásod a borokról?" A bejelölhető válaszok közül 71% választotta azt, hogy semmit nem tud a borokról.
Arra a kérdésre, hogy mennyit tudnak a borról, 43% azt jelölte be, hogy "az ég világon semmit". Mindössze 3% válaszolta azt, hogy "nagyon sokat tudok" és 26% azt, hogy "eleget tudok".
A tanulmány arra következtetett, hogy a franciák bor tudása a társadalmi rétegektől függ, amihez tartoznak. Például a cégvezetők 43%-a válaszolta azt, hogy van tudásuk a borról, szemben a középvezetők 30%-ával, az alkalmazottak 20%-ával és a kétkezi munkások 16%-ával.
A felmérés készítői megállapították, hogy a bor a francia társadalomban még mindig "nagyon elitista". Ahogyan pedig a háztartási kasszák zsugorodnak, sokan egyszerűen nem engedhetik meg maguknak.
Ennek ellenére a fiatal generáció számára a bor alternatívát is jelent a "le binge"-re, ami alatt a "gyorsan sokat inni és jól bekúrni"-t értik. Ez Franciaországban is nagyon elterjedt a fiatal korosztály körében.
A válaszadók fele örülne, ha az ifjúságnak tartanának kurzusokat a bor kultúrájáról, hogy lebeszéljék a mértéktelen ivásról.
Érdekes jelenség, hogy míg a felmérésből az derült ki, hogy átlagosan a lakosság kétharmada semmit nem tud a borról, a 2011-es statisztika szerint egy átlagos francia hetente legalább egy üveg bort megiszik. És ha arról van szó, akkor a bor-öntudatuk is hatalmas: márciusban a lakosság 78%-a támogatta a szenátorok mozgalmát, hogy a bort Franciaország kulturális és gasztronómiai jellegzetességei közé emeljék, és így különleges védelem alá helyezzék. Ezt a jelenséget mi is ismerjük...
Forrás: tf1.fr