Emlékszünk még, mikor megérkezett a fotó a Hősök tere kínai másolatáról? Kiindulásnak jó lesz, hogy mit érezhetnek most a párizsiak: egy dél-koreai baguette árus üzletlánc nyit újabb boltot Párizsban.
A Paris Baguette Koreában már nagy franchise-rendszerré nőtt, egy francia számára borzasztóan rossz baguettekkel. 1988-ban indultak, azzal a céllal, hogy ami a hamburger szektorban a McDonald's, ők a baguett területén válnak ugyanazzá. A következő 6 évben 60 országban terveznek üzletet nyitni. A francia siker azonban nem garantált. Az étterem egyik legsikeresebb terméke például a sajtos-kolbászos kifli, amit majonézzel és ketchuppal kínálnak, olyan, mint egy német és egy francia házassága Las Vegasban. Nem autentikus.
Ennek ellenére a szlogenjük is az, hogy "tradicionális francia pékség", és ki lehet találni, hogy az Eiffel torony van a logóban. Az alkalmazottak bröton sapkát és csíkos pólót viselnek, ami már-már rasszizmus. A cég igyekezett elfedni azt, hogy dél-koreai, ami olyan jól sikerült, hogy sok dél-koreai sem tudja, hogy a bolt helyi. A cég vezetője, Hur úr úgy tartja: a termékeik spirituális otthona Franciaország.
A baguetteket Szöultól egy órányira, Délre sütik és fagyasztják, innen szállítják három óceánon át Párizsba.
Figyelembe véve a komoly kenyér-kultuszt és kulináris kifinomultságot Franciaországban, a cég nem rontott ajtóstul a házra. Az első éttermek nyitásakor helyben állították elő helyi alapanyagokból helyi szakácsokkal és pékekkel a termékeket úgy, hogy az egész egy családi vállalkozásnak tűnjön. A cukormázban úszó cukorsűrítménnyel töltött sütemények és a legendás kolbászos baguette csak később érkeznek. A terv egyelőre működni látszik.
Forrás: Wall Street Journal